Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Norske dommere VS utenlandske dommere

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Maya
Nybegynner
Nybegynner
Maya


Antall Innlegg : 13
Age : 32
Registration date : 16.03.2009

Norske dommere VS utenlandske dommere Empty
PosteTema: Norske dommere VS utenlandske dommere   Norske dommere VS utenlandske dommere EmptyMan Mar 16, 2009 8:12 pm

Like a Star @ heaven Hva syns dere om norske dommere og utelandske dommere?

Burde det bli leid inn flere utenlandske dommere på flere konkurranser, eller er vi fornøyde med de Norske?

Hva mener DU Question What a Face
Til Toppen Go down
http://mayhelen92.blogspot.com
Maya
Nybegynner
Nybegynner
Maya


Antall Innlegg : 13
Age : 32
Registration date : 16.03.2009

Norske dommere VS utenlandske dommere Empty
PosteTema: Min Mening!   Norske dommere VS utenlandske dommere EmptyMan Mar 16, 2009 8:37 pm

vell, personlig synes jeg at utenlandske dommere er myyyye bedre enn norske dommere.

Utenlandske dommere har som regel ingen tilknytning til noen danseskoler, og har heller ingen "favoritter" innen det norske dansemiljøet, og kan derfor ikke være partiske, og derfor blir ting mye mer rettferdige..

Mens med norske dommere, så tror jeg at kanskje noen dommere kan være noe partisk og ha noen favoritter. Jeg sier bare at det er hva jeg tror, jeg sier ikke at det er slik. Men det går jo masse rykter rundt om i freestyle miljøet, ang den og den dommeren.. Men hva skal man tro på?
Til Toppen Go down
http://mayhelen92.blogspot.com
Admin
Admin
Admin


Antall Innlegg : 7
Age : 35
Registration date : 09.03.2009

Norske dommere VS utenlandske dommere Empty
PosteTema: Re: Norske dommere VS utenlandske dommere   Norske dommere VS utenlandske dommere EmptyTir Mar 17, 2009 3:04 am

Jeg likte utenlandske dommere best. Engelske og skotske. Mest sansynlig fordi de likte meg bedre enn norske dommere men.. haha. Enig med deg, de kan ikke være partiske fordi de har ingen egene dansere, ingen forhold til noen osv. Hvorvidt norske dommere er partiske vet jeg ikke så det uttaler jeg meg ikke om Smile
Til Toppen Go down
Maya
Nybegynner
Nybegynner
Maya


Antall Innlegg : 13
Age : 32
Registration date : 16.03.2009

Norske dommere VS utenlandske dommere Empty
PosteTema: Re: Norske dommere VS utenlandske dommere   Norske dommere VS utenlandske dommere EmptyTir Mar 17, 2009 4:34 pm

nei, jeg vet jo egentlig ingenting om norske dommere er partiske jeg heller, men det går jo rykter, noe som egentlig er litt teit, for den personen som har satt ut det ryktet, det kan jo hende den personen vet at det har vært "partiske episoder" med den dommeren, men å gå rundt å si det er jo teit, for man kan jo heller snakke med den personen om det, eller i værstefall ta det opp med styret.

Men jeg foretrekker selv utenlandske dommere. Har også kanskje noe med at jeg føler de liker meg bedre. Fks. Jeg fikk en 4.plass på NM i fjor, da var det ikke norske dommere, så gikk det masse konkurranser med rett ut i 2.try, og så kom DOTY i fjor, med utenlandske dommere, og jeg kom på 3.plass.. i konkurransene mellom der, var det for så vidt jeg husker bare norske dommere.

Men det jeg lurer litt på er hvorfor danseforbundet ikke leier inn flere utenlandske dommere?
selvfølgelig så skjønner jeg jo det med at det koster litt, men hallo, når de har gått fra 70 kr til 90 kr pr start på ca 4 år, det er ikke akkuratt få som deltar, det går jo selvfølgelig opp og ned med pågangen på konkurransene, men nå så jeg på invitasjonen til NM, det er 100 kr pr start!! det er jo bare sykt! Og jeg skal delta i 4 grener, dvs at det koster meg 400 kr + alt annet som må kjøpes inn, og transport (det er egentlig ikke danseforbundets sak) men det blir en god del penger.. og om det går opp til 100 kr pr konkurranse, noe jeg nesten er helt sikker på at det gjør, så er det ikke rart folk ikke vil konkurrere, eller de vil kanskje, men det blir kanskje for dyrt.

Og nå har det jo kommet flere konkurranser tettere hverandre, og da bør jo kanskje danseforbundet tjene mer, og i tillegg har de gått opp til 90 kr.

Og la oss si at det er 1500 startere på påskecupen, dvs at da har danseforbundet tjent inn 135000 kr på én konkurranse, men nå har de jo utgifter også. leie av hall, lyd anlegg osv.

Syns det burde leies inn utenlandske dommere til også andre konkurranser enn DOTY og NM
Wink afro
Til Toppen Go down
http://mayhelen92.blogspot.com
Admin
Admin
Admin


Antall Innlegg : 7
Age : 35
Registration date : 09.03.2009

Norske dommere VS utenlandske dommere Empty
PosteTema: Re: Norske dommere VS utenlandske dommere   Norske dommere VS utenlandske dommere EmptyOns Mar 18, 2009 3:40 am

Jepp, når det kommer til prisen for å delta i konkurransene er jeg helt enig. Det er på grensen til villt egentlig, 100 kroner per start? Det er ingen tvil om at dette er en dyr sport! Suspect
Til Toppen Go down
Sponsored content





Norske dommere VS utenlandske dommere Empty
PosteTema: Re: Norske dommere VS utenlandske dommere   Norske dommere VS utenlandske dommere Empty

Til Toppen Go down
 
Norske dommere VS utenlandske dommere
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Freestylediscojazz :: Konkurranser-
Gå Til: